sâmbătă, 21 august 2010

DESCHIZAND POARTA DRAGONULUI 13

Qigong

În Tratatul clasic de medicină internă al Împăratului Galben, în „Întrebările de Bază”, există o

„Discuţie despre Energia Vieţii intrând în comuniune cu Natura”, în care se spune: „Comuniunea cu Natura

reprezintă baza vieţii, care îşi are rădăcina în yin şi yang. Totul în univers, energiile celor nouă câmpuri, cele

nouă orificii, cele cinci organe interne şi cele douăsprezece articulaţii majore, toate intră în comuniune cu

energia Naturii.”

Mai târziu s-a făcut o altă descoperire, prin eforturile generaţiilor de taoişti care îşi cultivau propriile

trupuri. Ei au descoperit că trupul uman are chiar mai multe părţi ce corespund cu corpurile cereşti (incluzând

Pământul). Aceasta a constituit o descoperire extrem de semnificativă în cercetările asupra trupului uman.

Folosirea ulterioară a trupului uman pentru a studia secretele corpurilor cereşti şi Pământul au avut şi ele o mare

importanţă.

În manuscrisul taoist Fundamente ale mecanismul celest se spune: „Cele nouă orificii corespund cu

cele nouă planete de pe cer, cu cele nouă câmpuri de pe Pământ şi cele nouă orificii din fiinţele umane.”

Exerciţiul pe care vrăjitorii îl învăţau acum pe Liping nu lucrează cu cele nouă deschideri luminoase majore din

trupul uman, ci cu cele nouă deschideri oculte din vârful capului.

Prezenţa acestor deschideri este ilustrată în Diagrame pentru cultivarea realizării, publicată recent:

există o sferă mare în capul practicantului, în interiorul căreia sunt ordonate nouă sfere mai mici. Când

cultivarea atinge un anumit nivel, în cap se deschide un orificiu, cunoscută sub numele de camera nirvana.

Există o altă cameră în cadrul camerei nirvana, cu nouă deschideri pe circumferinţa unui mare punct de lumină;

prin clarviziune este posibil să observi nouă mici puncte de lumină rotindu-se în jurul unui mare punct de

lumină. Marele punct de lumină corespunde soarelui; cele nouă mici puncte luminoase corespund celor nouă

planete. Această mică secţiune a capului formează astfel o versiune în miniatură a sistemului nostru solar.

Acesta este unul dintre cele mai valoroase aspecte ale relaţiei de corespondenţă dintre corpul uman şi corpurile

61

cereşti revelat de metodele de cultivare taoiste. Descoperirea ştiinţifică făcută de taoişti nu a primit încă

recunoaştere deplină nici până în zilele noastre, de parcă nimeni nu a efectuat cercetări corespunzătoare, lăsând

astfel o prăpastie enormă între taoism şi ştiinţă. De exemplu, alchimia externă taoistă a fost recunoscută de

ştiinţă ca reprezentând începuturile chimiei şi a fost acceptată ca atare de chimişti şi alţi oameni de ştiinţă. Dar

această acceptare s-a limitat la acest unic punct; ştiinţa modernă are puţin de oferit în legătură întrebări precum:

„sunt importante cercetările ulterioare asupra alchimiei?” sau „elixirul alchimic este folositor corpului uman?”

De asemenea, în observarea astronomică, ştiinţa şi-a urmat propria cale, fără să acorde nicio atenţie altor

metode de cercetare a corpurilor cereşti, precum metoda taoistă. Prin cultivarea corpului uman, taoiştii au

descoperit încă de la început că există nouă planete; ştiinţa, în schimb, a recunoscut acest fapt doar după

invenţia unor noi aparate de măsurat.

După ce Uranus a fost descoperit cu ajutorul telescopului, oamenii au început să-i studieze orbita. După

o perioadă de observare s-a descoperit că orbita lui Uranus în jurul soarelui se îndepărtează de la cursul său

aşteptat; orbita reală şi orbita calculată teoretic nu se potrivesc. Se mişca mai încet după 1822 decât înainte de

1822; aceasta a făcut oamenii să presupună că ar putea exista o altă planetă dincolo de Uranus care exercită o

atracţie gravitaţională asupra sa. După ce au făcut observaţii mai detaliate asupra orbitei lui Uranus, bazate pe

legile orbitale ce guvernează alte planete, ei au descoperit în final planeta Neptun, pe 22 septembrie 1846.

Cele mai puternice influenţe stelare şi planetare asupra corpului uman sunt desigur cele ale soarelui,

lunii şi Pământului. Se poate spune că Pământul şi-a lăsat reflecţia asupra trupului uman; dar numai cei cultivaţi

pot înţelege cu adevărat ce înseamnă aceasta.

India este o altă ţară cu o cultură străveche; de-a lungul timpurilor au existat şi acolo oameni care au

cultivat rafinarea. Ei au propriile lor teorii şi metode de cultivare, cea mai renumită fiind Yoga. Este interesant

de observat că atât Yoga indiană cât şi igiena taoistă chineză folosesc teoria uniunii Naturii şi umanităţii pentru

a cultiva trupul uman. Există şi câteva puncte în comun în metodele lor practice şi procesele lor efective.

Deoarece India şi China sunt situate pe diferite latitudini ale Pământului, există o diferenţă între „ecuator” sau

„linia centrului” corpului uman descoperită prin cultivarea în cele două climate.

Taoiştii privesc Pământul ca un univers, şi ei privesc şi trupul uman ca un univers. Aşa cum Pământul

are meridiane longitudinale şi paralele latitudinale, corpul uman are şi el meridiane longitudinale şi paralele

latitudinale. A fost ridicată deja problema „punctelor de acupunctură” de pe meridianele şi paralelele

Pământului; aceasta constituie ea însăşi o realizare importantă în domeniul teoretic. Teoria chineză şi folosirea

meridianelor longitudinale în corpul uman sunt cunoscute în întreaga lume, dar teoria şi practica latitudinilor

corpului uman a fost mult timp ţinută în secret de taoişti, complet ascunsă lumii.

Când l-am vizitat prima oară pe Maestrul Wang Liping el ne-a povestit despre existenţa latitudinilor

corpului uman. Acest fenomen cu siguranţă va provoca interesul şi atenţia oamenilor din întreaga lume, iar

cercetările cu privire la misterele corpului uman ar trebui să facă o evoluţie importantă.

Pământul are o linie centrală, ecuatorul; corpul uman are şi el o linie centrală. Taoiştii împart corpul

uman în trei segmente generatoare de elixir, care sunt câmpul de elixir superior, median şi inferior, despre care

toată lumea vorbeşte. Oamenii ce fac exerciţii de meditaţie ştiu, în general, că câmpul inferior de elixir se află în

abdomenul inferior, dedesubtul ombilicului, dar nu-i pot determina cu precizie locaţia exactă. De-a lungul

vremurilor, şi practicanţii taoişti au oferit numeroase explicaţii diferite privitoare la acest punct. Concluzia la

care a ajuns Maestrul Wang Liping prin experienţa sa personală în antrenament este că locaţia exactă a

câmpului inferior de elixir în corpul uman variază conform locaţiei geografice a individului. La chinezi, el se

află la 1,2 – 1,5 inci (aproximativ 3,8 cm) dedesubtul ombilicului; la oamenii ce trăiesc mai aproape de ecuator,

câmpul inferior de elixir este mai apropiat de ombilic; pe când la oamenii ce trăiesc mai departe de ecuator,

câmpul inferior de elixir este situat mai departe de ombilic.

Extinzând această similitudine, corpul uman, din cap până în picioare, corespunde cu pământul de la sud

la nord. Oamenii se referă în mod obişnuit la nord ca fiind deasupra şi la sud ca fiind dedesubt. De ce relaţia de

corespondenţă dintre Pământ şi corpul uman este inversă? Maestrul Wang Liping spune că atunci când oamenii

62

se află în uterul mamei poziţia normală este de fapt cu capul în jos, cu trupul deasupra, corespunzând exact

Pământului ce are sudul dedesubt şi nordul deasupra.

De ce pun taoiştii accentul pe necesitatea de a sta cu picioarele încrucişate în cultivarea rafinării, şi de ce

postura lotus complet este considerată a fi cea mai bună? Practicanţii trebuie să imite poziţia fătului în uterul

mamei, cu toate orificiile şi trecătorile inferioare închise, cu deschiderile luminoase fără să piardă energie,

facilitând astfel dezvoltarea „respiraţiei embrionare” sau „respiraţiei uterine”, ca şi curăţarea acestei a zecea

deschideri situate în regiunea ombilicală.

Un alt rol important este că această cultivare în postura cu picioarele încrucişate poate permite

practicantul să simtă existenţa longitudinilor şi latitudinilor din corpul uman. Taoiştii spun: „Nouă ani cu faţa la

perete, maturizare în zece ani; doi ani de îmbăiere şi te întorci la origine”, însemnând că ei folosesc de

douăsprezece ori durata timpului petrecut în uter pentru a purifica energia originară care se epuizează în

continuu în condiţiile temporale, astfel încât să obţină efectul special al igienei taoiste.

Lao-tzu spune: „Cultivând vitalitatea şi conştiinţa, cuprinzându-le ca una, le poţi oare împiedica să se

despartă? Concentrând energia, făcând-o suplă, poţi fi ca un nou-născut?” Reîntinerirea este unul din scopurile

igienei taoiste. Când oamenii îmbătrânesc nu se mai pot întoarce în întregime în stadiul prunciei, dar este

posibil să cultive unele din trăsăturile speciale ale stării de nou-născut. Una din aceste trăsături speciale este

setul complet de meridiane longitudinale şi paralele latitudinale de pe trupul unui nou născut.

Existenţa meridianelor longitudinale este un fapt cunoscut acum în întreaga lume, deşi oamenii obişnuiţi

nu le pot vedea, chiar folosind instrumente ştiinţifice şi metode ale ştiinţei medicale vestice. Doar folosind

metode de lucru intern este posibil să vezi meridianele longitudinale pe corpul unei fiinţe umane vii, cu ajutorul

ochiului ceresc.

Există, de asemenea, în corpul uman şi paralele latitudinale; împreună cu meridianele longitudinale, ele

formează sistemul total de canale energetice şi linii de energie din corpul uman. Existenţa paralelelor

latitudinale este un secret antic; chiar printre oamenii ce practică rafinarea sunt puţini ce cunosc prezenţa acestor

paralele. O dată ce prezenţa lor este cunoscută, totuşi, modelul ordinii punctelor de acupunctură devine clar

dintr-o dată; este apoi posibil să memorezi rapid sutele de puncte care deja au fost descoperite şi să găseşti

locaţiile şi funcţiile punctelor încă nemarcate.

Misiunea istorică a taoismului a fost să caute secretele corpului uman, secretele corpurilor cereşti şi

secretele relaţiei dintre rasa umană şi Natură prin această metodă de cultivare şi rafinare a corpului uman.

Ajungând în acest stadiu avansat în practica Celor trei exerciţii ale nemuritorilor sub îndrumarea celor

trei bătrâni vrăjitori, sarcina lui Wang Liping era exact sarcina tuturor oamenilor de ştiinţă din lume, deşi printro

metodologie diferită, mergând pe o cale diferită.

Conform Maestrului Wang Liping, există multe idei şi descoperiri în taoism care îi pot inspira profund

pe oameni şi pot fi extrem de benefice evoluţiei rasei umane. Există, de fapt, prea multe asemenea lucruri pentru

a le menţiona măcar.

După cum am menţionat anterior, planul Pământului şi cel al corpului uman se potrivesc unul cu celălalt,

cu Polul Sud corespunzând capului uman. Taoiştii ştiau de demult că Polul Sud este un loc cu o valoare

deosebită. Oamenii au descoperit continentul Antarctica în anii 1830. Aproximativ în acelaşi timp, oamenii au

început studii profunde referitoare la funcţionarea creierului, care treptat s-a transformat în Vest în psihologie.

În viziunea Maestrului Wang Liping, aceasta nu a fost o coincidenţă întâmplătoare.

Iată ceva şi mai extraordinar. În decursul antrenamentului său, Maestrul Wang Liping a descoperit că

există unele canale energetice în corp care nu sunt complete. Unele au început dar nu au sfârşit, sau nici început

nici sfârşit; ele dispar treptat în mod subtil după ce s-au extins într-un anume loc. Taoiştii Porţii Dragonului le

numesc „canale terminale”. Corpul uman are, de asemenea, şi „deschideri ale morţii” şi „deschideri interzise” a

căror locaţie precisă poate fi determinată doar prin puterea lucrului intern. Există o problemă cu aceste „canale

63

terminale”, în sensul că dacă un punct mort sau un punct interzis este deranjat, acest lucru poate produce boli

grave, sau în cazuri severe chiar moartea.

Are şi Pământul „canale terminale” şi „deschideri ale morţii” asemănătoare? Când facem referire la

“deschideri ale morţii” în ce priveşte Pământul, oamenii se gândesc în mod natural la renumitul Triunghi al

Bermudelor. Situat la intersecţia Oceanului Atlantic cu Marea Caraibelor, acesta este un loc unde avioane şi

vapoare dispar întotdeauna în mod misterios, astfel că oamenii îl numesc Triunghiul Terorii. Din punctul de

vedere al teoriei Maestrului Wang Liping, teoria corespondenţei dintre corpul uman şi planeta noastră,

Triunghiul Bermudelor corespunde cu ceea ce în corpul uman ar constitui un „canal terminal” sau o „gaură a

morţii”.

Canalele terminale şi găurile morţii din corpul uman nu sunt întotdeauna deschise sau închise, deci este

verosimil ca Triunghiul Bermudelor să aibă momente în care este deschis şi momente când este închis. Deci

când această „gaură a morţii” a Pământului din Triunghiul Bermudelor este deschisă, orice persoană sau vehicul

care o traversează cu greu se mai întoarce. Cât despre momentele în care găurile morţii de pe Pământ sunt

închise sau deschise, trebuie să existe un model care urmează unele legi naturale. Pentru a descoperi acest lucru

este necesar să studiem mecanismele operaţionale ale Pământului însuşi, şi nu să-l tratăm ca şi când ar fi un

obiect inert, ci studiind planeta ca un microcosmos viu. Aici, teoria paralelelor longitudinale şi a meridianelor

latitudinale din corpul uman poate oferi un cadru teoretic edificator pentru studiul longitudinilor şi latitudinilor

Pământului. Este de asemenea necesar studiul Pământului în contextul acestui sistem solar, pentru a descoperi

interrelaţiile orbitei Pământului cu alte planete dinăuntrul şi dinafara acestui sistem solar. Din nou, teoriile

taoiste ale unităţii Naturii şi umanităţii şi corespondenţei Naturii cu umanitatea conţin înţelesuri extrem de

relevante.

Potrivit stării elevate de rafinare, este posibilă descoperirea a ceva nou, chiar a unor canale terminale şi

deschideri ale morţii mai puţin cunoscute.

Ajungând în acest moment al lucrării lor, autorii acestei biografii l-au vizitat din nou pe Maestrul Wang

Liping. La acea vreme maestrul se afla chiar în mijlocul unui curs de arte ale igienei taoiste, la care participau

mai mult de paisprezece mii de persoane. Trecând direct la subiect, am descris un cerc cu diametrul de un inci

(aproximativ 2,5 cm) în regiunea unui punct din spatele taliei cunoscut sub denumirea de „poarta vieţii” sau

„poarta destinului” şi i-am pus Maestrului Wang Liping întrebarea dacă nu cumva cel puţin o deschidere a

morţii sau gaură a morţii se află acolo.

Luat uşor prin surprindere, Maestrul Wang Liping spuse: „Cum aţi ştiut aceasta?”

„Ne-am dat seama privind Pământul”. În timp ce scriam acest capitol, am pus un glob în faţa noastră,

punând stiloul jos din când în când pentru a privi globul, pentru a stimula gândirea creativă. Am continuat

explicând acest proces maestrului, încă plin de entuziasmul descoperirii.

Conform Maestrului Wang Liping, în uter oamenii îşi extrag hrana din placentă prin ombilic, deci

ombilicul este punctul în care hrana este asigurată. Astfel că trebuie să existe un ombilic similar al Pământului

în care hrana este asigurată pentru Pământ.

Wang Liping ne spuse că atunci când era tânăr, profesorul său senior i-a spus că dacă cineva merge

direct către sud din câmpia centrală a Chinei, există o linie prin care poate găsi punctul în care Pământul este

asigurat cu hrană. Auzind aceasta, ne-am gândit imediat la vastele rezerve de petrol din Orientul Mijlociu; ar

putea fi acesta punctul de alimentare al Pământului? În corpul uman, ombilicul este direct opus regiunii „porţii

destinului” din spatele taliei; în termenii „liniilor de lucru intern”, linia dintre ombilic şi poarta destinului este

numită „linia conservării vieţii”. Deci cui îi corespunde Orientul Mijlociu? Întorcând globul, spre uimirea

noastră am descoperit că, longitudinal şi latitudinal, Orientul Mijlociu corespunde esenţialmente Triunghiului

Bermudelor.

64

Ar putea avea aceste două regiuni vreun fel de conexiune misterioasă? Triunghiul Bermudelor reprezintă

un punct al morţii pe Pământ, deci dacă corpul uman are o profundă relaţie cu Pământul, înseamnă că trebuie să

existe cel puţin o deschidere a morţii în regiunea porţii destinului din corpul uman.

Maestrul Wang Liping făcu un desen şi explică faptul că cele nouă deschideri ale morţii din corpul uman

sunt toate concentrate în regiunea porţii destinului şi sunt ordonate într-un model de nouă camere. Din această

cunoaştere s-ar putea deduce că punctele morţii de pe Pământ trebuie să acopere o zonă chiar mai largă decât

cea a deja descoperitului Triunghi al Bermudelor.

Revenind la povestea noastră, la acest moment al antrenamentului, Wang Liping se afla în procesul de

cultivare al exerciţiilor nemuririi pământene, cel de-al doilea din Cele trei exerciţii ale nemuritorilor, sub

îndrumarea celor trei bătrâni vrăjitori.

Cele trei exerciţii ale nemuritorilor reprezintă o versiune mai concretă şi sistematizată a Învăţăturii

supreme a Nestematelor Spirituale, întemeiată de Fondatorul Maestru Chongyang pe baza lucrării mai vechi.

Cele trei exerciţii ale nemuritorilor constau în trei vehicule, zece stadii şi patruzeci şi cinci de părţi, după cum

urmează:

A. Corpul inferior, exerciţii pentru nemurirea umană constau în patru metode pentru sănătate (prosperitate)

şi extindere a duratei de viaţă.

I. Cuplarea yin-ului cu yang-ul

1. Embrionul yang şi respiraţia yin

2. Adevărata respiraţie embrionară

3. Împerecherea apei şi focului

II. Adunarea şi dispersarea apei şi focului

1. Unitatea absolută conţinând adevărata energie

2. Rafinarea fizică minoră

3. Inocenţa naturală, maturitatea naturală

III. Împerecherea Tigrului şi Dragonului

1. Strângerea elixirului întăritor

2. Hrănirea nemuritorului embrionar

3. Stabilizarea apei şi focului

4. Întâlnirea adevăratului soţ şi adevăratei soţii

5. Schimbul de energie fără schimb fizic

IV. Pregătirea şi rafinarea elixirului medicinal

1. Procesul aprinderii focului

2. Ciclul minor

3. Procesul ciclic de aprindere

4. Colectarea spiritului pentru a hrăni energia

5. Colectarea energiei pentru a hrăni spiritul

6. Rafinarea yang-ului pentru a hrăni spiritul

65

B. Vehiculul mijlociu, exerciţii pentru nemurirea pământeană, constă în trei metode de a trăi mult fără a

muri:

I. Cristalul auriu zburător în lateral

1. Recâştigarea vitalităţii pentru a întări creierul

2. Pornirea morii de apă

3. Împerecherea Tigrului şi Dragonului

4. Extragerea plumbului şi adăugarea mercurului

5. Reîntinerirea

II. Elixirul întăritor din lichid de jad

1. Talismanul din lichid de jad pentru rafinarea trupului

2. Îmbăierea nemuritorului embrionar

3. Efectul întăritor minor al elixirului

4. Efectul întăritor major al elixirului

5. Elixirul celor şapte reversii

6. Elixirul celor nouă transmutări

III. Elixirul întăritor din lichid auriu

1. Talismanul din lichid auriu pentru rafinarea trupului

2. Pornirea focului pentru a sacrifica trupul

3. Florile de aur şi picăturile de jad

4. Stabilizarea majoră

5. Alchimia materială

C. Vehiculul superior, exerciţii pentru nemurirea cerească, constau în trei metode de transcendere a

ordinarului şi intrare în sacru.

I. Întoarcerea la sursă şi rafinarea energiei

1. Transcenderea internă

2. Rafinarea energiei pentru a desăvârşi corpul

3. Elixirul auriu violet

4. Rafinarea spiritului yang

5. Adunarea celor trei flori pe vârf

II. Contemplarea interioară şi schimbul

1. Concentrarea spiritului yang

2. Aprinderea focului ceresc

3. A renunţa la ce-i nemuritor pentru ce-i obişnuit

4. Paradisul în lume şi în cer

III. Transcenderea eliberării şi a replicării formei fizice

1. Intrarea şi ieşirea din reproducerea corpului

66

2. Nemuritorul spiritual abandonează substanţa

3. Transcenderea ordinarului pentru a intra în sacru

La nivelul antrenamentului bazat pe tărâmul triplu al cerului, pământului şi umanităţii, Wang Liping a

realizat prin experienţă relaţia profundă dintre rasa umană şi Natură, căutând secretele trupului uman şi ale

universului. Cufundându-şi întregul corp şi întreaga minte în antrenament el experimentă tărâmuri de percepţie

imposibil de descris în cuvinte, descifrând misterele cerului, pământului şi umanităţii.

Gândirea noastră trebuie şi ea să se ridice un pas mai sus şi să se aşeze pe un nivel mai ridicat pentru a

înţelege relaţia dintre fiinţele umane şi univers.

În mod obişnuit, oamenii spun că Pământul este mama noastră, dar dacă prin aceasta se înţelege doar că

Pământul ne dă viaţă şi ne hrăneşte, nu prea este o afirmaţie adecvată. Pământul şi universul au cultivat

umanitatea cu formele şi imaginile lor; o fiinţă umană este un Pământ în miniatură şi un univers în miniatură.

Misterele corpului uman, misterele Pământului şi misterele universului trebuie înţelese din acest punct de

vedere; şi din acest unghi trebuie să reflectăm asupra relaţiei dintre noi, Pământ şi univers.

Dezvoltarea noastră tehnologică nu ar trebui îndreptată către extinderea nesfârşită a dorinţelor senzuale

umane, nu ar trebui să folosească metodologie ce exploatează şi epuizează resursele naturale, iar preţul nu ar

trebui să fie distrugerea echilibrului şi interdependenţei dintre umanitate şi Natură. Rasa umană este cea mai

inteligentă dintre creaturi; umanitatea este administratorul lumii, şi totuşi nu este umanitatea. Adică,

administratorii lumii sunt oamenii cu raţiune şi sensibilitate, nu cei iraţionali şi insensibili. Prin „raţiune”

înţelegem o recunoaştere profundă a Naturii şi a universului. Iar prin „sensibilitate” ne referim la o profundă

sensibilitate către univers.

Locul umanităţii în univers impune faptul că există lucruri ce trebuie făcute şi lucruri ce nu trebuie

făcute; există ceea ce ar trebui să fie luat şi ceea ce nu ar trebui să fie luat, ceea ce ar trebui să fie susţinut şi ceea

ce ar trebui să fie împiedicat. Urmând ceea ce este benefic şi evitând ceea ce este nociv noi punem accent pe

comuniune, integrare, armonie şi echilibru. Iar acestea nu ar trebui să fie extreme ireconciliabile, care ar

distruge fundaţia existenţei şi evoluţiei umane.

Corpul uman este un univers în miniatură, un macrocosmos. În corpul uman sunt înregistrate informaţii

despre univers, ca şi informaţii despre evoluţia omenirii şi societăţii umane.

Într-o zi, cei trei bătrâni vrăjitori îi spuseră lui Liping ceva interesant despre informaţiile înregistrate în

corpul uman. Ei vorbiră despre renumita carte de pronosticare Hărţi imprimate pe spate. Conform taoiştilor,

numele „imprimate pe spate” vine din practica citirii informaţiilor înregistrate în corpul uman.

În timpul dinastiei Tang (619 – 906) au existat doi matematicieni, Li Chunfeng şi Yuan Tianwang. În

tinereţe Li Chunfeng stăpânise tot felul de subiecte şi fusese expert în ştiinţa întocmirii calendarului. El a fost

numit astronom regal pe vremea Împăratului Taizong (627 – 650). Previziunile sale se dovedeau adevărate cu

regularitate. În privinţa lui Yuan Tianwang, el era un fizionomist expert, capabil să descifreze cu o precizie

neobişnuită caracterul oamenilor după trăsături. Li şi Yuan au colaborat pentru a face hărţi previzionale care

prevesteau înflorirea şi prăbuşirea dinastiilor şi schimbarea vremurilor. Ele se numesc Hărţi imprimate pe

spate. Li şi Yuan au văzut lucruri unul pe spatele celuilalt; observând informaţia de pe spatele lor, ei au calculat

evenimentele majore. Li şi Yuan au unit descoperirile lor, au coordonat această informaţie cu şaizeci şi patru

hexagrame realizate din opt trigrame şi au construit şaizeci de profeţii diagramatice conform cu o ordine

temporală. În aceasta constă populara carte Hărţi imprimate pe spate.

Structura de bază a lucrării Hărţi imprimate pe spate constă în şaizeci de secţiuni, fiecare conţinând un

simbol hexagramal, o diagramă, o profeţie şi un vers. Profeţiile şi versurile sunt încifrate iar diagramele şi

simbolurile sunt misterioase, oferind oamenilor senzaţia de amestec nedesluşit între real şi ireal.

În realitate, cartea reprezintă un manual de previzionare, pentru prevestirea evenimentelor viitoare. În

plus, există mai multe variante ale lucrării Hărţi imprimate pe spate; versiunea compusă de Li şi Yuan se referă

67

la descifrarea tendinţelor şi evenimentelor din societate. Cartea folosită de către bătrânii vrăjitori pentru a-şi

localiza succesorul a fost Hărţi imprimate pe spate transmisă din generaţie în generaţie de către Transmiţătorii

din cadrul grupării taoiste a Porţii Dragonului. În teorie este posibil să-ţi faci „Hărţi imprimate pe spate” şi în

alte domenii, dar conţinutul ar fi diferit, iar unele ar fi la un nivel mai înalt decât altele.

În procesul antrenării corpului uman taoiştii sunt foarte minuţioşi în investigarea fiecărei părţi a corpului

uman. Informaţiile pe care taoiştii le văd în diferite părţi ale corpului nu indică doar boală şi schimbări în

organele interne şi în traseele corpurilor cereşti; ele conţin şi informaţii despre evoluţia societăţii.

Cartea Hărţi imprimate pe spate pe care bătrânii vrăjitori l-au pus pe Liping să o studieze păstrează

informaţii găsite pe spate. Aceste informaţii se referă nu numai la trecut, ci şi la viitor. În ochii unei persoane

obişnuite, totuşi, există doar structura fizică a spatelui; nicio informaţie mai subtilă nu este vizibilă. Doar cei

înalt cultivaţi prin lucrul intern pot vedea pe spatele persoanelor ceea ce alţii nu pot percepe.

Pentru a-şi localiza succesorul, bătrânii vrăjitori folosiseră o copie a Hărţi imprimate pe spate care

fusese transmisă din generaţie în generaţie de către Transmiţătorii din cadrul grupării Porţii Dragonului

aparţinând de taoismul Realităţii Complete.

Cartea Hărţi imprimate pe spate realizată de Li Chunfeng şi Yuan Tianwang este un „secret de stat”

deoarece previziunile lor se referă la evenimentele majore în dezvoltarea şi evoluţia societăţii. Generaţie după

generaţie de conducători au considerat Hărţi imprimate pe spate ca un secret de stat. Nu numai că oamenilor

obişnuiţi nu li s-a dat voie să o vadă; chiar oficialităţi sub un anume rang nu aveau voie să citească cartea. După

ce a fost interzisă, cartea a circulat încă în lume, dar puţini oameni o pot înţelege.

68

8

Cutreierând în cele patru direcţii

Încă înainte de a părăsi munţii, cei trei bătrâni vrăjitori ştiau din Hărţile imprimate pe spate că ţara va

trece printr-o perioadă de haos. Totuşi, ei nu ştiau cât de haotice se vor dovedi a fi lucrurile.

Pe întreg cuprinsul Chinei Armata Roşie roia, ţinând ridicată în mâini micuţa carte roşie. Tot felul de

atrocităţi se petreceau în numele curăţeniei totale, şi nu mai rămăsese în toată ţara niciun loc unde să te poţi

ascunde. Societatea se schimbase atât de mult încât nici măcar entităţile spirituale nu puteau face nimic!

Chiar şi în munţii cei mai înalţi şi în văile cele mai adânci, locuri sacre ale nemuritorilor spirituali rareori

străbătute de paşii oamenilor, şcolile budiste şi taoiste care nu concurau cu nimeni şi nu aveau nicio dispută cu

restul lumii, templele şi sanctuarele de purificare şi liniştire sufletească au fost incapabile să evite distrugerea

sistematică şi „curăţirea”. Mausoleul lui Confucius a fost profanat, iar copacii din jurul său au fost culcaţi la

pământ.

Brigăzile Gărzii Roşii din mai mult de o duzină de prefecturi şi oraşe au coalizat, într-o acţiune de masă,

şi au ocupat Muntele Wudang, unul din cele mai sacre lăcaşuri taoiste. Mai multe mii de soldaţi ai Gărzilor

Roşii purtând steaguri roşii au intrat în templul Shaolin unde a avut originea budismul Chan. Sfântul munte

Omei a fost întors cu susul în jos. Mănăstirea Norului Alb din Beijing, unul din cele mai importante centre

taoiste, a fost ruinată.

Preţiosul sanctuar al celor Trei Puri de pe Muntele Lao nu mai putea fi sigur. Cei trei bătrâni vrăjitori

deveniră neliniştiţi şi nerăbdători. Ei îşi dădură seama că un dezastru major era iminent şi ştiau că trebuiau să se

mişte repede pentru a scăpa.

Vechiul oraş unde trăia Wang Liping era şi el în fierbere. Cei trei bătrâni taoişti trăiau în munţi, către

vest, evitând oraşul zgomotos. Ascunzându-şi identităţile şi părând a fi oameni obişnuiţi ei îşi ţinuseră tăinuite

capacităţile neobişnuite, cu excepţia momentelor în care localnicii aveau probleme sau dureri ce necesitau

ajutor. Bătrânii maeştri erau extrem de eficienţi în vindecarea bolilor prin metode neobişnuite şi câştigaseră

bunăvoinţa oamenilor; dar, o dată cu schimbarea vremurilor şi ţinând seama de imprevizibilitatea sentimentelor

oamenilor, acest gen de activitate putea de fapt să-i pună într-o postură vulnerabilă sau să le aducă necazuri.

De la haosul ultimilor ani ai dinastiei Qing până la conflictele dintre regii războiului, războiul de

rezistenţă împotriva Japoniei şi lupta împotriva naţionaliştilor şi comuniştilor, cei trei bătrâni vrăjitori trecuseră

prin multe şi văzuseră multe. Dar chiar şi în vremuri de frământare au existat întotdeauna locuri liniştite pentru

a scăpa de zgomotul lumii; au existat întotdeauna locuri în străvechile păduri, adânc în munte, unde oamenii se

puteau ascunde şi se puteau cultiva. Fiecare din cei trei vrăjitori avea puteri spirituale extraordinare, şi chiar

dacă nu erau capabili să schimbe lumea pe scară largă, erau cu siguranţă capabili să aibă grijă de ei înşişi pentru

a fi în siguranţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu